Case: Pay2Wash

Case: Pay2Wash

De software voor het beheer van wasserettes met meerdere huurders in het internettijdperk. Een app om te betalen voor het wassen van je kleding, gemaakt voor gedeelde locaties en gemakkelijke bediening. Pay2Wash is compatibel met een groot aantal merken wasmachines.

Pay2Wash
De Pay2Wash app

Begin 2017 is Pay2Wash opgericht door het bedrijf Van de Weijer Laundry. Van de Weijer Laundry is een bedrijf dat verschillende wasserettes beheert in de regio Eindhoven. Het bedrijf begon met het bouwen van hun eigen software voor het beheren van wasserettes vanwege het gebrek aan betrouwbare partners om mee samen te werken. Nu, 2021, wordt Pay2Wash ingezet op bijna 50 locaties in Nederland en sinds kort ook in Duitsland voor een grote verscheidenheid aan huurders. Pay2Wash blijft daarnaast in hoog tempo het aantal locaties uitbreiden.

Met Pay2Wash kunnen gebruikers die faciliteiten delen (bijvoorbeeld studentenhuizen, short-stay appartementen en short-stay Lofts) hun wasgoed eenvoudig beheren met de Pay2Wash-app. Ze kunnen hun portemonnee opwaarderen en via de app betalen voor specifieke programma’s van wasmachines en wasververs. Zodra een programma is betaald, wordt de machine gestart via een beveiligd netwerk van de Pay2Wash-infrastructuur bij Cloudbear naar de infrastructuur ter plekke bij de wasserette van de machine. Nadat een programma is voltooid, ontvangen de gebruikers een melding op hun telefoon – zodat ze niet langer hoeven te wachten of continu hoeven te controleren of het programma is voltooid.

Pay2Wash locaties
Een paar Pay2Wash locaties (9 april 2021)

Begin 2020 sloegen Pay2Wash en Cloudbear de handen ineen om de Pay2Wash-applicatie nog betrouwbaarder te maken en de Continuous Deployment-procedures voor Pay2Wash op te zetten. Dit resulteerde in Cloudbear die Pay2Wash voorzag van een aantal managed services, waaronder:

  • Managed Kubernetes, voor het schalen van de applicatie.
  • Managed redundant VPN, voor de beveiligde verbindingen met de wasserettes op locatie.
  • Beheerde redundante MySQL, voor een snelle, veilige en betrouwbare database.
  • Beheerde Loadbalancer, zoals vereist door Kubernetes om te kunnen schalen.
  • Managed Object Storage, voor het hosten van geüploade bestanden via de applicatie.
  • Managed Mail, voor het versturen van e-mails vanuit de applicatie.
  • Managed Monitoring, waarbij monitoring volledig wordt afgehandeld door Cloudbear en problemen proactief worden aangepakt.
  • Managed Pipeline, waarbij Cloudbear de Continuous Deployment pipeline beheert.
  • 24/7 SLA, waarbij Cloudbear 24/7 proactief zal reageren op issues die prioriteit hebben.
  • Cloudbear op uw Slack, waarbij een gedeeld kanaal in Slack wordt gebruikt om de communicatie te verbeteren.

Voor dit interview hadden we een gesprek met Enzo Verhoeven, hardware ontwikkelaar en bestuurslid bij Pay2Wash.

Wat voor diensten leveren jullie met Pay2Wash?

We leveren complete wasautomatiseringssystemen, klanten kunnen kiezen voor alleen de software, volledige realisatie of nog beter de hele operatie uitbesteden voor het beheer van hun wasserette.

Wat is de structuur van jullie ontwikkelingsteam bij Pay2Wash?

Ons team bestaat uit een hardware ontwikkelaar en een software ontwikkelaar die samen de koppeling tussen de machines en het portaal ontwikkelen. Deze werken voornamelijk in teamverband samen om de compatibiliteit van de Pay2Wash software met een grote verscheidenheid aan machinemerken te verbeteren. Naast de verbinding met de wasmachines werkt een team van 4 softwareontwikkelaars aan het Pay2Wash portaal om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren en nieuwe functies in te bouwen, zoals het aankomende Pay2WashGo.

Waarom kiest u met Pay2Wash ervoor om gebruik te maken van de diensten van Cloudbear?

Het is onze core business, zonder het systeem hebben we niets te doen! Als de infrastructuur uitvalt, zou ons bedrijf failliet zijn en zouden de gebruikers geen gebruik kunnen maken van de wasserettes.

Aanvankelijk was onze SaaS-applicatie niet schaalbaar. Jullie hebben onze ontwikkelaars geholpen om het zowel High Available als schaalbaar te maken, met een duidelijke indicatie van de kosten (zelfs in het geval dat we zouden kunnen schalen). Hoewel Cloudbear de infrastructuur beheert, zijn onze ontwikkelaars volledig in controle dankzij de Continuous Deployment pipelines die Cloudbear voor ons bouwt en beheert. Nieuwe functies zijn binnen enkele minuten live en dit is controle die we nodig hebben – bij een bedrijf waar nieuwe functies in zo’n gestage fase worden uitgerold.

We hebben de betrouwbaarheid en schaalbaarheid nodig, want als we een nieuwe klant krijgen voor Pay2Wash, moeten we snel kunnen handelen en gemakkelijk kunnen opschalen. Ook kunnen we gebruikers van Pay2Wash niet laten wachten als ze hun was willen doen. Pay2Wash moet beschikbaar zijn.

Hoe is jullie ervaring met de samenwerking met Cloudbear tot nu toe?

Direct contact met korte lijnen, geen honderden menu’s aan de telefoon en ticketsystemen waar je niets aan hebt. Als ik een probleem heb, stuur ik een Slack-bericht en het wordt opgelost. Ik hou vooral van Cloudbear op Slack, voor direct contact en directe oplossingen. Daar blinken jullie echt in uit.

Het interview eindigde met de vraag of Enzo nog feedback had voor zowel het interview als de Cloudbear-service en we kregen één duidelijk antwoord: nee.

Geïnteresseerd in de wasserijdiensten van Pay2Wash? Bezoek hun website.