Klantcase: Abbi
Cloudbear en Abbi werken al enige tijd samen, maar met de recente veranderingen op het vlak van ontwikkeling was het weer eens tijd om een gesprek te houden. Wouter van Os van Cloudbear en Jan-Marten de Boer van Abbi praten over de samenwerking tussen Abbi en Cloudbear.
Abbi maakt het mogelijk om de digitale verbinding die je met je klant hebt persoonlijk te maken. Dit doen zij door middel van hun eigen ontworpen conversational tooling waarmee snel en eenvoudig een persoonlijk contact kan worden opgezet. Deze proactieve tools worden door verschillende bedrijven gebruikt. Zij doen hier bijvoorbeeld klantonderzoek mee of gebruiken het om feedback te verzamelen.
Abbi is heel sterk in het helpen van de klant om de data die uit deze chats naar boven komt, te interpreteren en te verwerken tot rapporten voor intern gebruik bij de klant.
Abbi maakt gebruik van de DevOps diensten van Cloudbear. Wij vroegen Jan-Marten hoe hij de samenwerking met Cloudbear ziet:
Abbi heeft voor verschillende klanten eenmalige campagnes waarbij we Cloudbear ook meteen betrekken. Omdat we op de standaard infrastructuurschaal deze niet aankunnen. Hierbij is het wel echt heel gaaf om de hulp van Cloudbear te zien. Want als het nodig is, dan kijkt Cloudbear gelijk mee. Dan gebeurt er soms in een moment echt iets waarvan we denken, oh shit, we moeten echt nu handelen. Omdat de techniek ergens een grens heeft bereikt. En dan een paar minuten later heeft het Cloudbear team een wijziging doorgevoerd. Dat is echt wel supergaaf.
Vroeger ging het contact tussen Cloudbear en Abbi over Whatsapp, maar het was een soort van noodkanaal met een aantal mensen die daar niet per se op dagelijkse basis mee aan de slag moesten. Dit gaf erg veel overhead. Dus toen dat Slack kanaal erbij kwam, was dat echt een fantastische uitkomst. We werken samen als een team en ik weet wat ik van Cloudbear kan verwachten.
Welke waarde voegt Cloudbear toe?
De dienstverlening van Cloudbear is voor een bedrijf op onze schaal echt een fantastische uitkomst. Wanneer ik dat werk dat Cloudbear voor ons uit handen neemt erbij zou moeten doen, dan zou ik niet toekomen aan waar ik echt mee bezig moet zijn voor Abbi om technische stappen te kunnen maken.
Wat voegt het Cloudbear Monitoring Platform toe voor Abbi?
Met Grafana hebben we het inzicht wat we nodig hebben. Recent was er een goed voorbeeld van de fijne samenwerking waarbij de data in Grafana en het snelle handelen van Cloudbear naar voren kwamen. Ik wilde een error log dashboard hebben. Ik stuurde een kort bericht in Slack en het Cloudbear team had het dashboard gemaakt. Het kost maar 20 seconden om de filters aan te zetten, maar het is toch iedere keer weer 20 seconden. Dan is zo’n simpel grafiekje wel fijn.
Het is ook heel prettig dat mijn collega’s ook naar Grafana kunnen kijken, en zelf daarvan kunnen leren. Bijvoorbeeld hoe er conclusies getrokken kunnen worden of er op dit moment problemen zijn in de applicatie. Dit geeft mij ook de rust dat wanneer ik er niet ben, mijn collega’s ook zelf kunnen handelen en het kunnen escaleren wanneer nodig, zonder dat ik hier als schakel tussen moet zitten.
Is het ontwikkelproces veranderd door de samenwerking met Cloudbear?
Het is echt een totaalpakket geworden, dat in één keer uitgerold wordt. Dit betekent dat er een punt bereikt is dat we op onze acceptatieomgeving, welke we nog steeds staging noemen, eigenlijk een deployment doen, die we dan één op één kunnen doorzetten naar productie. In al mijn voorgaande jaren was ik nog steeds gewend dat het hele bouwproces opnieuw doorlopen moest worden van de acceptatie naar de productieomgeving. Dan kan het zijn dat er dan op dat moment een nieuwe dependency in komt, waardoor de lock file niet goed staat. Of dat er toch nog een verschil zit tussen de extensions die geïnstalleerd zijn op staging en productie. Dat is gewoon niet aan de orde nu en dat is wel zeer prettig.
Ik vind bijvoorbeeld de manier waarop Cloudbear de PHP-upgrade aanbiedt, ideaal. Er staat een branche klaar, als ik daar aan toe ben, dan merge ik deze met mijn branche en dan ga ik hem net zo lang fixen totdat hij werkt. Dan wordt er een merge request gemaakt, die wordt gemerged en de hele applicatie draait op een nieuwe PHP versie. Dat stroomlijnt het hele ontwikkelproces
Heeft Cloudbear verder nog toegevoegde waarde geleverd voor jullie bedrijfsprocessen?
In het eerste half jaar bij Abbi liep het technisch wat in de soep. We hadden al vlot te maken met een technisch incident, maar daar heeft Cloudbear goed bij gesteund en is daar heel netjes mee omgegaan. De manier waarop Cloudbear met ons meedenkt, heeft mij heel veel vertrouwen gegeven. Dat zorgt er ook voor dat ik het op dit moment los kan laten. Tot op het niveau dat ik vandaag de dag nog wel eens denk wanneer ik niet aanwezig ben: Dat lost Cloudbear wel voor me op.
Als de enige ontwikkelaar, en met de voorgaande ontwikkelaar slechts beschikbaar op oproepbasis, stond ik voor een uitdaging. Het is simpelweg niet realistisch om binnen een half uur te reageren op de complexe problemen die zich kunnen voordoen in een applicatie die nog niet helemaal eigen is. Gelukkig biedt onze samenwerking een verfrissende oplossing.
Intern hebben we een team van mensen die de applicatie gebruiken, maar niet weten hoe de applicatie op de achtergrond werkt. Cloudbear’s begrip van onze applicatie is van onschatbare waarde geweest voor mijn werk. Het feit dat ik bij Cloudbear kon aankloppen voor advies, zelfs toen ik net bij het bedrijf kwam, spreekt boekdelen. Cloudbear is niet zomaar een hostingpartner; Cloudbear is een integraal onderdeel geworden van ons succesverhaal, en dat is iets wat je niet vaak vindt in de wereld van hosting.
Benieuwd wat Cloudbear voor jou kan betekenen? Bekijk onze services.
Of geïnteresseerd geraakt in Abbi? Ga naar hun website.
Ook toe aan zo’n samenwerking?